Muzej savremene umjetnosti Crne Gore
Kruševac bb, Podgorica, Crna Gora
info@msucg.me
+382 20 225 043

Sinoć je u Perjaničkom domu Muzeja savremene umjetnosti Crne Gore održano autorsko veče kniževnika Aleksandra Bečanovića. Na književnoj večeri pored autora, govorio je Vladimir Vujošević, docent na Fakultetu umjetnosti Univerziteta Donja Gorica.

U svom izlaganju Aleksandar Bečanović se osvrnuo na svoje djelo “Tri pršljena više” i francuskog slikara Augusta Ingresa, koji je po njemu najveći francuski slikar.

“U odnosu na Eugena Delakroa, predstavnika romantizma, sa kojim je Igres bio stalno u sukobu, Igres je daleko poznatiji i retrospektivniji predstavnik francuskog slikarstva. Karakteristican je po slikanju i opsjednutosti ženskim tijelom koje dovodi do savršenstva u svojim portretima po kojima je i poznat”, istakao je Bečanović.

Slika “Velika odaliska” Žan Ogist Dominik Engra poslužila je autoru kao motiv za naziv djela “Tri pršljena više”.

“Mislilo se da je višak tri pršljena, danas medicina tvrdi pet. Toliko je slikaru trebalo da naslika po njemu savršeno žensko tijelo”, te je podsjetio na slikarev fetiš bijelih, savršenih ruku, pa i kad su u pitanju žene starije generacije.

Vladimir Vujoševic je posebno istakao neke motive u pričama autra, kao što je dan apokalipse koji je motiv u mnogim filmovima.

“I taj dan koji autor stavlja u prostor svog rodnog grada Bara može se primijeniti na svaki grad, bilo gdje na planeti.”

Vujošević je podsjetio i na motiv vampira koji su vezani za naše gradove i napravio razliku između zombija, koji su danas tema mnogih filmova, vezujući ovaj motiv ipak samo za naše gradove.